woensdag 13 februari 2013

Tutorial Little Pillow





 
Terug van weggeweest!
Vandaag had ik even tijd om een mini kussentje te maken. Alvast voor het voorjaar, van mij mag de winter wel weer over zijn!
Ik heb er gelijk een tutorial van gemaakt, dus leef je uit!
 
Nodig:
2 lapjes (witte) stof van 10x17cm
Stempelset Eline’s Huis EC0120
Acrylblokje
2 tinten roze stempelinkt
Roze en wit kant, lang genoeg zodat je rondom een ruche kan maken
5 rondjes (geruite) stof van 6,5 cm doorsnede
Restjes kant die je eerder hebt gebruikt om het ruche te maken rondom het kussentje
Knoopjes

 

1.   Knip 2 lapjes van 10x17cm uit witte stof.

2.  Bestempel 1 van de lapjes met de stempels van Eline’s Huis (dit lapje wordt de voorkant).

3.  Neem het andere stukje stof (dit wordt de achterkant) en zet rondom het roze en witte kant vast met spelden.

4.  Zet met behulp van een rijgsteek de kant vast (zo dicht mogelijk op de kant).

5.  Neem het bestempelde lapje stof en leg deze met de bestempelde kant naar beneden bovenop het andere lapje stof. Speld af en zet met een stiksteek vast (zo dicht mogelijk op de kant). Laat wel een stukje open aan de onderzijde van het kussentje zodat je deze nog om kan keren en vullen.

6.  Keer het kussentje ‘binnenstebuiten’ zodat je de bestempelde kant weer ziet. Met behulp van een potlood of stompe punt van een schaar druk je de hoekjes van het kussen goed naar buiten zodat je mooie ‘scherpe’ hoekjes krijgt.

7.   Vul het kussentje op en stik het vulgaatje dicht.

     8.     Knip 5 rondjes van ong. 6,5cm doorsnede uit de geruite roze stof.

9.     Vouw deze 2 keer dubbel. Zet even vast met een speld.

10.   Laat de bloemblaadjes iets overlappen. Zet deze vast met een rijgsteek.

11.   Rimpel de bloemblaadjes.

12.   Wanneer het gewenste bloemetje is ontstaan zet je deze vast met wat steekjes.

13.   Maak de bloem af met wat restjes kant en een mooie knoop. Zet de bloem vast op het kussentje. Versier verder naar eigen inzicht met knoopjes.
 


Ik heb Eline’s Huis stempelset EC0120 als basis gebruikt. Jammer genoeg heb ik geen postzegelstempel dus heb ik wat moeten improviseren. Ik heb hiervoor een ‘randenstempel’ gebruikt. Daar heb ik maar een klein stukje inkt op gedaan en zo een vierkantje gemaakt. Ter opvulling heb ik ook 2 vlinders gebruikt, komen geloof ik bij de Kruitvat vandaan.
Wanneer ik nog een keer zo’n kussentje ga maken zal ik wat ruimer in het kant gaan zitten zodat de hoekjes wat minder gaan ‘trekken’. Maar al met al is dit een makkelijk en leuk kussentje om zo maar even te maken! Dus voorjaar kom maar op want we hebben weer zijn in Mooie kleuren , verschillende tinten roze, zacht groen noem het maar op! Krijg gelijk weer inspiratie!
Tot de volgende keer weer!

(Wanneer je de tutorial foto's opslaat kan je ze groter maken, Windows Photo Viewer.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten